خوش آمدید

جستجو

تبلیغات





تشخيص انواع اختلالات يادگيري

     اختلال یادگیری دانش آموزان

    آمار دانش آموزانی که دچار برخی از مشکلات رفتاری یا تحصیلی هستند قابل توجه است . آمار دانش آموزانی که اختلال یادگیری به معنی خاص دارند ، بین 4تا12 درصد گزارش شده است. بی تردید شمار افرادی که دچار برخی مشکلات یادگیری هستند به مراتب بیشتر از این می باشد معلمان مدارس و والدین کودکان ،غالبا برای حل مشکلات آنان از روشهای قدیمی و گاه منسوخ کمک می گیرند که علاوه بر صرف انرژی و وقت فراوان ، نه تنها حاصل چندانی به دنبال ندارد ، بلکه ممکن است موجب خستگی ، یاس ، دلمردگی، سرخوردگی و عصبیت والدین واز دست رفتن علاقه ی دانش آموز شده و نهایتا افت تحصیلی را به دنبال خواهد داشت.

    واقعیت این است که انواع اشتباهاتی که کودک مرتکب می شود از یک سنخ نیستند تا بتوان با اتخاذ یک روش همه ی آن اشتباهات رااز بین برد و به پیشرفت وی اطمینان یافت .

    ابتدا معلم می باید تشخیص دهد که نوع اشتباه جزء کدام یک از اشتباهات زیر است .

    انواع اشتباهات املایی :

     1 – اشتباه مربوط به ضعف در حافظه ی دیداری .

    2 – ضعف در حساسیت شنیداری .

    3 – کم دقتی .

    4 – آموزشی

    5 – وارونه نویسی

    6 – قرینه نویسی

    7 – نارسانویسی

    8 –حافظه توالی دیداری 

    9 – تمیز دیداری – دقت

    بعد از تشخیص نوع اشتباه می توان  برای درمان آن یک برنامه طراحی نماید .

    جدول زیر ،خطا ها وعلل نارسا نویسی را فهرست کرده است :

     

    خطاهای متداول در نوشتن با دست

             نقص                                                                  علل                  

    1 – کج نویسی بیش از حد                                          

      الف)بسیار نزدیک بودن بازو به بدن


    این مطلب تا کنون 11 بار بازدید شده است.
    منبع
    برچسب ها : نویسی ,دانش ,اشتباه ,مشکلات ,یادگیری ,اشتباهات ,دچار برخی ,دانش آموزانی ,آمار دانش ,
    تشخيص انواع اختلالات يادگيري

تبلیغات


    محل نمایش تبلیغات شما

پربازدیدترین مطالب

آمار

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده

تگ های برتر